HELLO.I'm fatma ^^

My photo
Hai,Assalamualaikum readers :)The name is Fatma Farhanah(call me Fatma for friends and 'nana' just for family :} ) Im 16 years old this year.Actually im Kuala Terengganu persons BUT i stay at Kuantan,Pahang for the long years ago.since im 4 years old :) Im just an ordinary girl who loves gadget,fashion,food,sleep like everyone.and im very friendly..hehe(cewaahhh)so Thank you for visit and read my blog.I love you all ;D peace *chilex(chill+rilex) For your information(kalau nak tahu laa) saya ada sedikit perangai gila yang boleh menceriakan orang dan saya seorang yang suka menghiburkan hati keluarga,saudara dan rakan:}

let's rilex and hear this song :}

Follower's Yaww !

Saturday, April 9, 2011

Bertaubat lah wahai umat islam :)

Assalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh . *tak jawab dosa ;)
Hari ini saya nak bercerita sikit tentang dosa kita dan dekatnya hari kiamat .

Saya mulakan cerita saya dengan al-fatihah ... Amin :) sudah tenang hati masing-masing ? baik , marilah baca ,memahami,menghayati dan insaf lah :)

Ceritanya bermula begini ;
Pagi tadi saya ada tengok rancangan `Nasi lemak Kopi O` and then farah deeba ade bacekan paper yang menarik untuk hari ini . Kalau you all dengar antara paper yang dibacakan . ade salah satu paper tentang malaysia dalam keadaan bahaya . Tadi pun saya ada baca tentang "BERSEDIA HADAPI BENCANA DAHSYAT !" kenapa  tajuknye begitu ? ini kerana Malaysia akan ditimpa dengan banjir besar, gempa bumi berskala kecil dan sederhana akibat perubahan tiupan angin serta iklim global sekarang.Bagi yang belum lagi mengetahuinya , silalah buka laman web ini http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Bersediahadapibencanadahsyat_/Article/index_html .
Apabila saya membacanya , saya tiba-tiba teringatkan Pencipta kita . siapa lagi kalau bukan Allah S.W.T .
Perasaan saya bercampur adut skali . perasaan menangis ada juga kerana saya sedar bahawa selama ini saya banyak buat kesilapan . Saya sedar bahawa selama ini saya bnyak buat dosa.Tak kira sama-ada dosa kecil ataupun dosa besar . Perasaan takut memang sangat dekat di hati saya kerana saya takut sekiranya perkara di atas benar-benar berlaku . Saya takut akan hari kiamat . Apabila saya teringat akan segala ini , saya hanya mampu menangis dan memohon keampunan dari maha yang Esa . Saya tak tahu lagi nak cakap macam mana supaya umat islam dapat menyedari perbuatan mereka . menyedari kesalahan mereka .
Apabila saya memikirkan hal di atas , saya terbayang macam-macam . Ramai anak muda zaman sekarang tidak malu apabila digelar Gay,Lesbian dan sebagainya. Malah,adajuga yang mengaku bahawa mereka sedemikian . Jika saya nak bercerita tentang perbuatan manusia zaman sekarang ! memang tak akan habis .
Wanita sekarang selambe die nak dedahkan aurat -.-' Astaghfirullahhalazim . Apabila saya terbayangkan tentang wanita sudah tidak endah dgn dosa . Pelbagai fesyen diorang gayakan . dari yang elok-elok pakai tudung , dah cabut tudung . sebab ape diorang buat mcm tu ? Sebab terikut dengan orang-orang yang bukan agama islam. MasyaAllah ! kalau kita pergi shopping complex skarang ni , ramai wanita yang bertudung tapi pakai legging , pakai t-shirt nampak lengan sampai ade yang nampak ketiak . ade yang pakai tudung tapi rambut biar je terjurai dekat belakang . dengan warna rambutnye, dengan mengubah ciptaan Allah nye . Nauzubillah , Astaghfirullahhalazim . Tak ingatkah korang tentang hari akhirat ? tentang azab ? tentang pembalasan yang akan dikenakan . Memanglah semua manusia ada salahnya , ada dosanya . tetapi takkan kita nak tambahkan lagi dosa-dosa kita ? takkan kita nak tambahkan lagi perbuatan jahat dan keji kita ? takkan kita nak langgar lagi perintah Rasulullah ? MasyaAllah .
Ya ! saya pun ada salah, saya pun ada dosa . Tapi , bila saya fikirkan balik segala dosa-dosa yang telah saya lakukan dulu . saya tak mampu buat apa-apa selain bertaubat dan memohon keampunan daripada Allah yang maha pengampun . Walaupun sekarang saya sentiasa membaca yasin untuk menenangkan hati . Walaupun sekarang saya menunaikan solat 5 waktu dengan khusyuk dan tekun tapi saya tak berani nak mengakui yang saya akan masuk syurga . YA ! memang semua umat islam akan masuk syurga tapi ingatkah korang ? sebelum kita masuk ke syurga ,kita akan diazab dengan dosa-dosa yang telah kita lakukan ? saya memang tak berani nak tegur rakan-rakan saya yang tidak bertudung sbb saya takut saya akan terguriskan hati dia . jadi, saya mampu menulis di sini :)
Harap maaf jika ade yang terasa , dan maaf sbb article ni panjang sangat tp insyaAllah korang akan ambik iktibar .
Alhamdulillah :) Allah telah buka hati saya untuk ke jalan yang benar . Syukran :) الحمد لله شكرا


*Maafkan segala kesalahan saya selama ni . halalkan makan minum saya selama ni . Terima kasih kepada yang sudi menjadi rakan saya . Alhamdulillah :) semoga anda semua mampu berubah dan jadilah wanita yang solehah . Lakukan lah demi Allah,rasul,keluarga dan diri sendiri . InsyaAllah , apa yang anda lakukan akan berkat . InsyaAllah , amin~




TUTUPLAH AURAT ANDA WAHAI WANITA MUSLIM


Wahai wanita-wanita diluar sana . Kita tidak tahu bila hari kiamat akan berlaku tetapi tanda-tanda kecil akan berlakunya hari kiamat . Semuanya pun dah berlaku . Memang kita tak tahu bila kiamat akan berlaku tetapi dalam al-Quran dah beritahu kepada kita bahawa kiamat akan berlaku pada hari jumaat . Jadi,bertaubatlah . insaflah . jika anda mengingati allah dan rasul . nescaya , mereka akan melindungi kita dari segala maksiat di luar sana .




Setakat ini sahajalah yang dapat saya kongsi dengan anda.Yang seterusnya, ingatlah sendiri :)
Saya akhiri dengan wabillahhitaufikwalhidayah , wassalamualaikumwarahmatullahhiwabarakatuh :)

No comments:

Post a Comment